Lawsuit Claims Fox News and White House Supported Fake Seth Rich Story

Share

The Fox News story, which investigated the July 2016 shooting death of Rich, said evidence from his laptop showed he had been in contact with WikiLeaks before it posted hacked emails from the Democratic National Committee.

Wheeler's not talking to reporters now, but the lawsuit alleges Fox ruined his reputation with two false quotes, including "My investigation shows someone within the D.C. government, Democratic National Committee is blocking the investigation from going forward".

Fox News President of News Jay Wallace replied to the lawsuit by telling NPR that there was no "concrete evidence" of Wheeler being misquoted.

Wheeler claims Butowsky also left him a voicemail that said: "A couple minutes ago I got a note that we have the full, uh, attention of the White House, on this".

In May, while accusations that Russian Federation interfered in the presidential election were hurting Trump, Zimmerman was part of the Fox News story about Rich and DNC emails.

"Fox News was working with the Trump administration to disseminate fake news in order to distract the public from Russia's alleged attempts to influence our country's presidential election", Wheeler's lawsuit states.

Rod Wheeler, a longtime commentator for Fox News, sued his former employer on Tuesday.

Elevated to Ace, Luis Severino Shows His Electric Stuff
Gregorious would be called out for leaving the base path, but through all that madness, the Yankees scored a run. He has pitched at least six innings in 10 of his last 11 starts, yielding only five home runs in that span.

But the day the story was published, Spicer denied having foreknowledge of the Fox News report, saying during the White House press briefing that "I'm not aware of that... it would be highly inappropriate to do that".

Butowsky recently told NPR that he was only kidding about Trump's involvement and told CNN that "the lawsuit is bulls-t".

A defamation lawsuit has been filed against Fox News for allegedly pushing a false story in an effort to distract attention from the Russian Federation investigation.

Last year, 27-year-old DNC staffer Seth Rich was shot to death in what appeared to be an attempted robbery near his home. "But don't feel the pressure", Butowsky wrote to Wheeler in a text, the lawsuit said. Basically, Butowsky was said to have funded a private investigation whose end result was claiming Rich had leaked all those DNC emails to Wikileaks and then was killed for it. He's also been a semi-regular guest on Fox News and its sister channel, Fox Business Network, as well as a number of other media outlets. He states Zimmerman and Butowski told him they had a source at the Federal Bureau of Investigation who could confirm emails between Rich and Wikileaks.

"It's not like I have a Steve Bannon teddy bear", Butowsky said in May. Fox News host Sean Hannity, who had been discussing the Seth Rich theories on his primetime Fox News program, said in May that he would "cease" talking about the case out of respect for the victim's family, though he would continue to investigate the matter. The lawsuit alleges these quotes were made up to the pleasure of the president, something the White House called "completely untrue" Monday.

The Hill reported that the lawsuit includes a text message from Butowsky to Wheeler that said Trump "wants the article out immediately", with it adding: "It's now all up to you". The Rich family later disavowed both men and the Fox News report as a whole.

Butowsky did not seem pleased when Cuomo suggested the story didn't seem to make sense in light of Butowsky's meeting with Spicer, despite claims that he didn't know him well.

Share